روزنامه رسالت
  • خودرو نیازمند جهشی مثل برق

    هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو بررسی شد:

    خودرو نیازمند جهشی مثل برق

    به‌تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری جهش کیفی و کمی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در حال پیگیری برنامه جامعی در صنعت خودرو هستیم. به گفته عباس علی‌آبادی، وزارت صنعت، معدن و تجارت درحال‌ پیگیری است تا برنامه جامعی در صنعت خودرو تدوین گردد و سال جهش تولید، هم‌زمان جهش در کیفیت و کمیت را شاهد باشیم.

  • توسعه پایدار در گرو اقتصاد دریامحور

    در راستای ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور مطرح شد:

    توسعه پایدار در گرو اقتصاد دریامحور

    استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی اعم از اقیانوس‌ها،دریاها، دریاچه‌ها و جزایر برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال و درنهایت افزایش تولید ناخالص داخلی مهم‌ترین تعریف و شاخصه اقتصاد دریامحور می‌باشد.

  • ایران صادرکننده گندم می شود

    در حالی که تا پیش از دولت سیزدهم، بیش از پنجاه درصد گندم از واردات تأمین می شد امروز «ایران» در حال رسیدن به مرز صادرات است؛

    ایران صادرکننده گندم می شود

    به تازگی معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان تولید گندم در کشور ۱۰ و نیم میلیون تن بوده است و یک میلیون تن واردات داشته‌ایم، خبر داد که در سال جاری به خودکفایی کامل تولید گندم خواهیم رسید و وارداتی نخواهیم داشت.

مطالب روزنامه

آخرین اخبار
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار بارش سیل آسا به ۲۱ استان کشور

سازمان هواشناسی امروز برای ۲۱ استان بارش شدید باران همراه با تگرگ پیش بینی و اعلام کرد: بارش‌ها تا شنبه در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس:

لازمه هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو تولید خودرو برقی و هیبریدی است

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نماینده قزوین، البرز و آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح چگونگی تحقق هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: اگر به دنبال هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو می‌باشیم، ضرورت دارد تا تولید خودروی برقی و هیبریدی را در دستورکار قرار دهیم.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات خبر داد

اتصال بیش از ۹۶ درصد روستاها به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون بیش از ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نظر تعداد و حدود ۹۹ درصد روستاها از نظر جمعیت متصل و تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند. البته در کنار این ۷۵۰۰ روستای متصل شده به شبکه ارتباطی، بیش ۳۰۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم به اینترنت متصل شده اند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گالری فیلم
هشدار فرونشست

هشدار فرونشست

سازمان پژوهش‌های مجلس برای دومین‌بار در یک‌سال گذشته گزارشی دربارهٔ خطرات فرونشست زمین در ایران منتشر کرده. تقریباً تمام استان‌های ایران درگیر این بحران خاموش است. علت چیست و چه باید کرد؟

گالری عکس